Realizacja zadań odbędzie się jak najbliżej miejsca zamieszkania Uczestników/Uczestniczek Projektu, w salach bez barier architektonicznych, w godzinach i dniach dopasowanych do możliwości Uczestników/ Uczestniczek. Realizator projektu zastrzega,że miejsce realizacji jest uzależnione od uzbierania się grupy, szkolenia zawodowe,w tym przede wszystkim wymagające specyficznych warunków realizacji odbedą się w Warszawie.
Uczestnikom/Uczestniczkom Projektu (w przypadku wskazania takiej potrzeby) zapewnione będzie wsparcie tłumacza języka ukraińskiego ( średnio 4 h/1 osobę) w zakresie niezbędnym do udziału w projekcie i do momentu rozpoczęcia nauki języka polskiego.
W ramach wsparcia w projekcie oferujemy:
Spotkanie z doradcą zawodowym (średnio 4 godz. zegarowe/1 osobę). Wsparcie to ma na celu zaplanowanie ścieżki wsparcia zgodnie z indywidualnymi potrzebami i problemami Uczestniczek/Uczestników w zakresie integracji społeczno-gospodarczej oraz opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD).
Każdy Uczestnik/Uczestniczka Projektu będzie korzystał/a z poniższych form wsparcia, pod warunkiem wskazania takiej potrzeby w Indywidualnym Planie Działania.
Kurs języka polskiego jako obcego. Zajęcia prowadzone przez lektorów języka polskiego, na poziomie dostosowanym do potrzeb Uczestników/Uczestniczek Poziom znajomości języka zostanie określony podczas testu językowego (IPD). Zajęcia prowadzone będą w min. 10 osobowych grupach (60 h lekcyjnych/grupa).
Po kurskie każdy Uczestnik/Uczestniczka przystąpi do wewnętrznego egzaminu.
Poradnictwo (średnio 4h/1 osobę). np. w zakresie legalizacji pracy oraz praw pracowniczych, prawne, obywatelskie, psychologiczne oraz z zakresu innych problemów życia codziennego w Polsce.
Usługi społeczne (średnio 4h/1 osobę), w tym poradnictwo mieszkaniowe,prawne, dla rodzin oraz z zakresu innych problemów życia codziennego w Polsce związanych z usługami społecznymi.
Szkolenia zawodowe + kompetencje społeczne/osobiste w tym średnio jedna uczestnik/czka weźmie w jednym szkoleniu zawodowym i jednym z kompetencji społecznych/osobistych,które zostaną określone w IPD.
Szkolenia zawodowe wytypowane podczas IPD dla Uczestnika/ki spośród następujących szkoleń i kursów:
8 dni szkoleniowych, 64 godziny + egzamin
Zapewnienie każdemu uczestnikowi/czce udziału w procesie walidacji,tj.w egzaminie (SEKA S.A.) na kwalifikacje zawodowe zgodne z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07.08.2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2014 poz. 1145 sprawdzającym czy określone dla tych kwalifikacji efekty uczenia się zostały osiągnięte. Po pozytywnym wyniku egzaminu uczestnik otrzymuje od SEKA S.A. dokument stwierdzający, że osiągnął określoną kwalifikację/kompetencje (certyfikacja).
5 dni szkoleniowych, 40 godzin + egzamin
Zapewnienie każdemu uczestnikowi/czce udziału w procesie walidacji,tj.w egzaminie (SEKA S.A.) na kwalifikacje zawodowe zgodne z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07.08.2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2014 poz. 1145 sprawdzającym czy określone dla tych kwalifikacji efekty uczenia się zostały osiągnięte. Po pozytywnym wyniku egzaminu uczestnik otrzymuje od SEKA S.A. dokument stwierdzający, że osiągnął określoną kwalifikację/kompetencje (certyfikacja).
2 dni szkoleniowe, 16 godzin poszukiwanych przez pracodawców na mazowieckim rynku pracy w obszarach inteligentnej specjalizacji województwa mazowieckiego ,wytypowane podczas IPD dla Uczestnika/ki spośród następującej tematyki:
Osobiste: zdolność do adaptacji, kreatywność, myślenie krytyczne, projektowe, systemowe, rozwiązywanie złożonych problemów, uczenie się przez cale życie, odporność psychiczna.
Społeczne: inteligencja emocjonalna, umiejętność współpracy,umiejętność pracy w zespole wielokulturowym,zarządzanie ludźmi,przedsiębiorczość.
W ramach udziału w szkoleniach/kursach,w tym kursach zawodowych Realizator projektu zapewnia:
a)przeprowadzenie szkolenia umożliwiającego nabycie kwalifikacji/kompetencji z zakresu tematyki szkolenia,
b) pomieszczenia o właściwym standardzie do przeprowadzenia szkolenia teoretycznego i praktycznego, w tym przystosowania do potrzeb osoby z niepełnosprawnością;
c) materiały szkoleniowe oraz zestaw szkoleniowy;
d) wykwalifikowanych trenerów;
e) materiały do zajęć praktycznych;
f) odzież ochronną ( jeśli dotyczy),
g) przerwy kawowe w trakcie szkolenia trwającego powyżej 4 godzin lekcyjnych dziennie
h) wyżywnienie w formie obiadu w trakcie szkolenia trwającego 8 godzin lekcyjnych dziennie
i) przystąpienie do egzaminu uprawniającego do uzyskania kwalifikacji/nabycia kompetencji
j)wydanie tym Uczestnikom Projektu, którzy pozytywnie zaliczą egzamin świadectwa/certyfikatu/zasświadczenia uzyskania kwalifikacji/nabycia kompetencji
l) badanie lekarskie przeprowadzone przez Lekarza Medycyny Pracy (jeśli dotyczy);